ארבעה צעדים חשובים בדרך להתקנת ג'קוזי חדש בבית

ארבעה צעדים חשובים בדרך להתקנת ג'קוזי חדש בבית

אצל לא מעטים, המילה ג'קוזי גורמת למחשבות לנדוד ומעלה חיוך על פנינו – בין אם הם נזכרים בחופשה האחרונה שלהם, ובין אם הם כבר מתכננים את החופשה הבאה. המילה ג'קוזי גורמת לנו לפנטז על מנוחה, רגיעה, שקט ושלווה. יש כאלה מביננו שבוחרים להגשים את החלום בצורה תכופה יותר ולהביא את השקט הזה הביתה, או לפחות אל החצר – לרכוש מערכת ספא ביתית.

אך לפני שהשקט יוכל לתפוס את המקום המגיע לו, יש מספר דברים שצריך לעשות – לתכנן ולחשוב מראש, וזאת לפני שהג'קוזי יוכל למצוא את מקומו הראוי. על מנת להתקין ג'קוזי בבית יש לבצע תכנון מדויק עד הפרט האחרון. החל מחישוב המיקום המוקצה להתקנת הג'קוזי, השיטה שבה ניתן לבצע את ההתקנה, איזה מדרגות או הגבהה לבחור ועד לעבודות תשתית של חשמל וצינורות המים. כל זאת על מנת שלאחר ההתקנה לא תיווכחו לדעת כי ישנה טעות שהיא בלתי ניתנת לתיקון.

איפה מתקינים?

ראשית, יש לבחור את המיקום בו יותקן הג'קוזי – בתוך הבית, בחצר, על גג או במרפסת.

בכל מקום בו אתם בוחרים להתקין את הג'קוזי, וודאו מראש כי קיימת אפשרות גישה ומעבר מסביב לג'קוזי. וודאו היטב כי קיים מעבר חופשי של לפחות מטר אחד מעבר לגודלו של הג'קוזי. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע ולאפשר לו לבדוק בדיקה נוספת את מעברי הגישה. במידה ואתם נתקלים בחפצים שונים, פסולת בניין או אפילו צמחיה שאתם יודעים כי היא עלולה להוות בעיה, סלקו אותה טרם מועד ההתקנה.

התקנת ג'קוזי בחצר: אם החלטתם להתקין את הג'קוזי בחצר, עליכם להקפיד כי הוא יותקן על משטח ישר וחזק. אם החצר שלכם איננה יכולה לספק את התנאים האלה, הקפידו ליצוק משטח של בטון שיעמוד בתנאים הנדרשים.

התקנת ג'קוזי על גג: אם החלטתם להתקין את הג'קוזי על הגג יש להתחשב בעובדה כי הגג צריך להכיל את משקל הג'קוזי לאחר מילוי כמות המים הנדרשת. לכן יש להתייעץ עם מהנדס בניין שיאשר את המשקל בהתאם לגודל הגג הקיים והמשקל אותו הוא יכול לשאת. לאחר האישור, יש להקפיד כי הג'קוזי יותקן על משטח מרוצף, ישר וללא שיפועים.

בתוך הבית: אם החלטתם להתקין את הג'קוזי בתוך הבית, עליכם לבחור בחדר או חלל בו יש מספיק מקום לג'קוזי בתוספת מעבר גישה של מטר אחד לפחות (כפי שציינו קודם). בין היתר, מומלץ לבחור בחדר בו הגישה אליו היא ללא מדרגות רבות, מאחר והן יקשו על שינוע ומיקום הג'קוזי.

אם בחרתם להתקין את הג'קוזי בחוץ, בין אם בחצר או על גג, כדאי להתחשב בעובדה שבמדינת ישראל יש לעיתים תנאי מזג אויר קיצוניים. לעיתים, הישיבה בחוץ ללא קירוי מתאים יכולה להוות בעיה ולפגוע בהנאה מאחר והשמש קופחת מעל הראש או שהגשם מרטיב אותו. לכן כדאי לשקול ולהתקין גזיבו, פרגולה או סככה שיספקו הצללה מחום השמש או הגשם.

איזו התקנה לבחור?
קיימים שלושה סוגים של התקנות כאשר לכל סוג התקנה הכנה שונה: התקנה חיצונית, התקנה שקועה והתקנה חצי שקועה.

התקנה חיצונית היא התקנה בה הג'קוזי ניצב מעל פני השטח וניתן להבחין בכל גובהו. בהתקנה זו אין צורך לבצע עבודות חפירה טרם ההתקנה, אך יש לבצע עבודות נוספות לאחר התקנתו.

מאחר והג'קוזי ניצב מעל פני הקרקע, יש לספק מדרגות נוחות ובטיחותיות שניתן יהיה לטפס עליהן לצורך העליה והירידה מהג'קוזי. קיים מגוון רב של מדרגות לג'קוזי: מדרגות עץ, מדרגות אבן, פיברגלס ואף מדרגות מפלסטיק שאותן קל לאחסן בנפרד.

אם תרצו לספק מראה משלים לחצר בה התקנתם את הג'קוזי ולהתאים אותו אל המדרגות, מומלץ גם לרצף את האזור הנמצא סביב הג'קוזי באותו החומר בו התקנתם את המדרגות – בין אם בחרתם בדק מעץ או ריצוף אבן. בכל מקרה, בכל שיטה בה תבחרו, שימו לב כי המשטח הנמצא סביב הג'קוזי דורש תחזוקה. בנוסף, מינעו החלקה בשטח הקרוב למדרגות על ידי הנחת שטיחון מתאים או מגבת שתספוג את המים.

התקנה שקועה היא התקנה שבה הג'קוזי שקוע בתוך משטח חזק, ישר וללא שיפועים. במקרה זה נדרשת עבודת הכנה. יש להקפיד כי הג'קוזי יוצב בתוך דפנות בטון בעובי של 15 ס"מ ולהקפיד כי הדפנות תהיינה מרוחקות מדפנות הג'קוזי כ-20 ס"מ מכל צד לפי גודל הדגם אותו בחרתם. להתקנה זו אין צורך לספק מדרגות, אך בהחלט ניתן לבנות דק, או לרצף, לשתול דשא ואף לבחור בדשא סינטטי שיהיה סביב הג'קוזי לשם המראה החיצוני והנוחות. גם בהתקנה זו יש להקפיד על משטח שיספוג את המים הניתזים מהג'קוזי.

התקנה חצי שקועה היא התקנה שבה הג'קוזי שקוע חצי מהגובה שלו במשטח ההתקנה. בהתקנה זו הגובה הנמצא מעל לפני השטח הוא כמו גובה ממוצע של ישיבה על כסא. בסוג זה של התקנה ניתן לבחור אם אתם מעוניינים לספק מדרגות או לא. בכל מקרה וכפי שציינו בשתי ההתקנות שלמעלה כדאי וניתן להשלים ולחפות את סביבת הג'קוזי באמצעות דק, ריצוף, דשא או אפילו באמצעות חצץ שומשום לשם היופי. בכל מקרה, אם בחרתם בריצוף או כל חומר אחר שבו המים אינם נספגים, יש לספק משטח שיספוג את המים וימנע החלקה.

התקנת תשתיות
חשמל: ההתקנה וההכנה תעשה אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. קיימות הנחיות מאד ברורות בדבר אספקת החשמל הנדרשת לג'קוזי ויש לציית להן. בכל מקרה, מומלץ להתקין שקע תלת פאזי על מנת שצריכת החשמל של הג'קוזי לא תשפיע על אספקת החשמל שבבית.

מים: יש להכין את התשתיות לצינורות המים ולבדוק כי לא תהיה בעיה של אספקת מים לג'קוזי. יש לספק מעברים נוחים לצינורות המים, כאשר ישנה עדיפות משמעותית לצינורות שיונחו מתחת לפני הקרקע במידת האפשר ולא יפריעו בגישה אל הג'קוזי ובסביבתו.

הובלה והתקנה של הג'קוזי

על מנת לקבל שירות יעיל ואיכותי, הקפידו לספק את כל המידע הנדרש לחברה ממנה אתם רוכשים את הג'קוזי. מסרו את המיקום בו הינכם מעוניינים להתקין את אותו, האם אתם מתגוררים בבית פרטי או בבניין קומות, האם ישנה גישה פשוטה אל הגג או החצר וכל זאת על מנת שהחברה ממנה רכשתם את הג'קוזי תדע כיצד להיערך להובלה ולהתקנה. ניתן לקרוא על כך בהרחבה במאמר – מערכת ספא הובלה והתקנה

Page_270_1

לסיכום: על מנת ליהנות מהטבילה והשכשוך בג'קוזי, יש לבצע מספר הכנות חשובות ומשמעותיות עוד לפני ההתקנה. ככל שתקפידו לבצע את ההכנות בצורה טובה יותר, כך ההנאה שלכם בסופו של דבר תהיה גדולה יותר