ג'קוזי בגינה בחורף – כל מה שצריך לדעת

כיסוי תרמי לג'קוזי לגינה הוטספרינג

אחת ההנאות הגדולות ביותר של ג'קוזי בגינה היא האפשרות להשתמש בו בימי החורף. לכן, הכנו לעזרתכם המלצות חשובות, שיעזרו לכם לשמור הן על בטיחותכם, הן על הג'קוזי שלכם והן על חיסכון באנרגיה.

כוונו את המנגנון של הג'קוזי: אם רכשתם ג'קוזי עם מערכת המגינה מפני חימום או קירור יתר של המים, וודאו שאתם מפעילים אותה ברגע שהלילות נעשים קרירים. למערכות ג'קוזי רבות יש טיימר- המאפשר לכם לשמור על המים בטמפרטורה חמימה תמידית- כך שהצינורות לא יתקררו יתר על המידה. אם יש לכם ג'קוזי בגינה עם תרמוסטט חיצוני, וודאו שהוא מכוון על טמפרטורה גבוהה דיה. אם רכשתם ג'קוזי ללא מערכת חימום אוטומטי של המים, אך עם טיימר אוטומטי, אפסו את הטיימר מידי פעם, כדי שהמערכת תידלק לכמה שיותר שעות. אם זהו טיימר של 24 שעות המאפשר כיוון אישי (כמו שעון שבת), כדאי, בעיקר בשיא החורף (ינואר-מרץ), לכוון אותו כך שהחימום בג'קוזי ידלק פעם בשעה בערך, לרבע שעה כל פעם. זה יבטיח לכם שמים חמים יזרמו דרך הצנרת וימנעו ממנה להתקרר יתר על המידה, וכמובן יעזור לכם לשמור על טמפרטורת מים המתאימה לרחצה. אם אין לכם טיימר ויש לכם ג'קוזי בגינה באזור קר במיוחד של הארץ (למשל בגולן או בנגב המזרחי), אנו ממליצים לכם לרכוש טיימר פשוט ולהתקין אותו.

אם רכשתם ג'קוזי שיש לו תרמוסטט על יחידת החימום עצמה, וודאו שהתרמוסטט מכוון בחורף על העוצמה המקסימלית האפשרית. אם המים לא חמים מספיק לטעמכם, הגדילו את משך ההפעלה של מערכת החימום. אם הג'קוזי הופך לחם מידי, הורידו את הטמפרטורה באמצעות התרמוסטט, אך אל תורידו את משך זמן ההפעלה של מערכת החימום.

ועכשיו, בואו נדבר קצת על חיסכון בחשמל בשעת חימום הג'קוזי שלכם (זה טוב לא רק עבור חיסכון בכסף אלא גם עבור איכות הסביבה): לפי חברת החשמל, עולה פחות לשמור על הטמפרטורה בסביבה בה הטמפרטורה מאוזנת מראש, מאשר לחמם מחדש סביבה קרה מאוד. זה נכון גם לגבי חדרים בבית (עדיף להשאיר את החימום דולק תמיד על טמפרטורה ממוצעת, מאשר לכבות את המזגן כשנהיה חם מידי, ואז להדליק אותו מחדש על חום גבוה מאוד כאשר החדר כבר קר), וזה נכון גם לגבי חימום מים. אל תניחו למים בג'קוזי שלכם להתקרר מאוד מתוך מחשבה שעדיף לחמם אותם רק לפני השימוש- משום ששיטת חימום זו תעלה לכם הרבה יותר! במקום זאת, מומלץ לשמור על טמפרטורת מים חמימה על בסיס יומי בתקופת החורף.

כעת, כשיש לכם מים צלולים וחמים, וכיוונתם את כל המנגנונים האפשריים כך שיתנו לכם את מירב הבטיחות והחיסכון באנרגיה, אל תתנו לחום לברוח! כדי לשמור על החום הנפלא בתוך ג'קוזי, מומלץ לכסות ג'קוזי בגינה לא רק בכיסוי הרגיל שלו, אלא גם בשמיכה תרמית מתחת לכיסוי. השמיכה התרמית צפה על פני השטח של המים, וכך לוכדת את חום המים מתחתיה. שמיכה תרמית היא זולה מאוד לרכישה (כמה עשרות שקלים), והיא יכולה לחסוך לכם עד מאות שקלים בשנה בהוצאות חשמל על חימום המים!

לרכישת כיסויים וגגות ייעודיים לג'קוזי שלנו – פנו אלינו!