ג'קוזי – הובלה והתקנה

כיסוי תרמי לג'קוזי לגינה הוטספרינג

"סוף מעשה במחשבה תחילה" – זוהי עצה נכונה לרוב הדברים בחיים. אם לא נתכנן ולא נחשוב קדימה כיצד אנחנו בונים, צעד אחר צעד, כנראה שניתקל בביצוע בהרבה בעיות שלא חשבנו עליהם קודם. אחד מהדברים שיש לתכנן מראש ולחשוב על כל התהליך לפני שמתחילים בו הוא ההתקנה של מערכת ספא.

להתקנה של מערכת ספא יש הרבה השלכות. כל פעולה שתבוצע בלי תכנון, כנראה תקשה על הביצוע. פעולות כמו מיקום נכון של מערכת החשמל, בחירת המיקום הנכון של מערכת הספא, הכנת גישה למעבר למובילים או אפילו הזמנת מנוף לצורך רמת המערכת אל קומה גבוהה בבניין הן הכרחיות לצורך הצלחת ההתקנה.

אם החלטתם להתקין מערכת ספא ועל מנת שההתקנה תבוצע על הצד הטוב ביותר – ריכזנו עבורכם מספר נקודות שחשוב מאד להתייחס אליהן ולא להתעלם מהן וזאת על סמך נסיוננו:

מיקום מערכת הספא: ראשית, חשוב מאד לקבוע ולהכין את מיקום מערכת הספא מראש, על ידי הכנת משטח התואם לדגם אותו רכשתם.

אם החלטתם להתקין את מערכת הספא בחוץ, ניתן להתקין אותה בשני מצבים: האחד כשהיא מוגבהת מעל האדמה – יש להכין לכך משטח חזק ומפולס. המצב השני הוא כשהיא שקועה – במקרה כזה מומלץ להקפיד על כך שדפנות הבטון יהיו בעובי של 15 ס"מ. בנוסף, עליהן להיות מרוחקות מדפנות מערכת הספא כ-20 ס"מ מכל צד. העומק של מערכת הספא יחפר על פי גודל הדגם.

אם החלטתם להתקין את מערכת הספא על הגג, ראשית עליכם לבדוק מה המשקל אותו הגג יכול לשאת ולהתייעץ עם בעל מקצוע מורשה בתחום (קונסטרוקטור או מהנדס). בהתאם לכך יש לבחור את גודל הדגם הרצוי, בהתאמה למשקל אותו יכול לשאת הגג.

לאחר האישור יש לדאוג לכך שמערכת הספא תהיה מונחת על משטח מרוצף ולוודא שאין שיפוע של יותר מסנטימטר אחד. במידה ונמצאו שיפועים כאלה אנחנו ממליצים לייצב את מערכת הספא על ידי קורות שתתקינו בתחתית הספא.

לוח חשמל: התקנת הלוח תעשה על ידי חשמלאי מוסמך בלבד – חל איסור חמור לבצע לבד עבודות חשמל אלה. בכל מקרה יש לדעת כי על לוח החשמל להכיל גם מפסק וכבל מוגנים ממים.

עבודות תחזוקה וניקוי: עליכם לקחת בחשבון כי מעת לעת תידרש עבודת טכנאי לשם תחזוקת וניקוי המערכת. לכן, אנו ממליצים להשאיר מרווח של 70 ס"מ לפני לוח הפיקוד, על מנת שתיווצר נגישות לטכנאי. את המפתח יש להכין בלוח הבקרה של המערכת. אם החלטתם להתקין כיסוי למערכת הספא, יש להשאיר רווח שלשם יוכנס הכיסוי כשהוא לא בשימוש – גודל הרווח הנדרש שונה ממערכת למערכת. לאחר בחירת הדגם, אנו נספק את המרווח הנדרש.

הובלה וגישה להתקנה: יש לקחת בחשבון כי המובילים צריכים גישה נוחה ומרווחת מספיק – של מטר אחד לפחות מעבר לגודל הדגם – על מנת לשאת את הג'קוזי. במקרה שהמערכת תותקן על גג או בבניין קומות, אנו נדאג להזמנת מנוף במידת הצורך. בכל מקרה, אנחנו נגיע לכל מקום ולכל קומה.

לסיכום, התקנה של מערכת ספא מצריכה תכנון מדויק וזאת על מנת שנוכל לבצע את ההתקנה בהצלחה. תכנון נכון בשילוב התקנה מקצועית יספקו הנאה מן המוצר לאורך שנים.