ג'קוזי וכלבים בבית – סיפור אהבה או שכדאי להיזהר?

ג'קוזי לחצר הוטספרינג

ג'קוזי בבית הוא פינוק מלהיב במיוחד. גם כלבים הם פינוק נהדר. אבל השילוב בין ג'קוזי פרטי לבין בעלי חיים ובעיקר כלבים יכול להפוך לא פעם למטרד לא פשוט, לבעלי החיים עצמם אבל גם לג'קוזי ולמתרחצים בו. אז איך משכינים שלום בין בעלי החיים והג'קוזי שלכם? כל זאת ועוד כמה טיפים קטנים במאמר שלפניכם.

החלטתם לצרף חבר חדש למשפחה. עכשיו  אתם תוהים מה יקרה במפגש הראשון בין הכלב שלכם לבין הג'קוזי שכולל שילוב של מים חמים, קולות רטט ותשתית חשמל. כידוע לכל, בעלי החיים שלנו סקרנים מטבעם וקרוב לוודאי שינסו לחקור את הפריט המלהיב והמעניין שממוקם במקלחת או בחצר שלכם.

בעלי חיים ובעיקר כלבים הם סקרנים מטבעם. התכונה הזו גורמת להם לנסות ולפגוש כל פריט חדש ומעניין שמגיע אל הבית או החצר שלנו וכשאנחנו מדברים על כלב חדש בבית חשוב לזכור שכל פריט יעניין אותו.

השאלה שמטרידה רבים היא: איך שומרים על בעלי החיים מהג'קוזי ?

הפרדה היא התשובה

כדי לשמור על בעלי החיים שלנו מהג'קוזי, חשוב תחילה למנוע מפגש ישיר בין שני הגורמים. אם הג'קוזי שלנו ממוקם בתוך הבית, הקפידו למקם מחסומים בין בעלי החיים לג'קוזי שלכם בדומה למחסומים המיועדים לילדים (ניתן לרכישה בחנויות עשה זאת בעצמך). בנוסף, הקפידו לרוקן את הג'קוזי בגמר השימוש.

לעומת זאת, אם הג'קוזי שלכם ממוקדם דווקא בחוץ, דאגו לתחום את אזור הג'קוזי על ידי חומה גבוהה דיה ומקמו בה דלת שתאפשר לכם מעבר תקין. בנוסף – הקפידו לכסות את הג'קוזי בכיסוי קשיח. כיסוי זה ימנע נפילה של הכלבים לתוך הג'קוזי לגינה גם אם הם יצליחו לחצות את החומה שמסביב למתחם.

נקודה חשובה נוספת היא לוודא כי לא קיימים חוטים או צינורות חשופים בשום נקודה בין הג'קוזי לתשתית וכי לכלבים לא קיימת גישה אליהם גם במידה ויחפרו. נקודה זו חשובה במיוחד שכן חפירה באדמה יכולה להוביל את הכלב שלכם לתשתית החשמל או המים של הג'קוזי ופגישה בהם יכולה להוביל לפגיעה קשה בכלב.

 

גם הג'קוזי צריך הגנה

אחרי שלמדנו איך אנחנו יכולים להגן על הכלבים שלנו מהג'קוזי שהחלטנו למקם בחדר האמבטיה או בחצר, הגיע הזמן שניגע בצדו השני של המטבע – הגנה על הג'קוזי שרכשתם.

הנקודה הראשונה נוגעת לשמירה על המעטפת החיצונית של הג'קוזי מפני שריטות הכלבים. כדי להרחיק את הכלבים שלכם מהג'קוזי ניתן לרסס על המעטה החיצוני חומר דוחה בעלי חיים שניתן לרכוש בכל אחת מחנויות הכלבים. מומלץ מאד לרכוש כמה חומרים ולבדוק אילו מהם אכן דוחה את הכלבים שלכם שכן חלקם יעילים יותר וחלקם יעילים פחות. אם הג'קוזי שלכם ממוקם בחוץ ואתם חוששים מכך שבעלי החיים ישתו ממנו או יטילו את מימיהם עליו או בתוכו, כדאי להשתמש בכיסוי מתאים.

בנוסף לאמצעים הפיזיים שמנינו, ניתן גם לבחור באפשרות של אילוף. אפשרות זו אומנם יקרה יותר אך היא גם האפקטיבית מכל האפשרויות הקיימות. חשוב לציין כי האילוף יעבוד טוב יותר בכלבים צעירים, אך הוא עדיין יכול לספק מענה לבעיה גם בכלבים בוגרים יותר.

במקרים מסוג זה בהם מדובר באילוף נקודתי ולא באילוף כללי כמו אילוף לצרכים, הליכה או אכילה, חשוב לציין בדיוק מהו הגורם שבגללו פניתם לאילוף ולהתאים את האילוף לבעיה. מומלץ מאד לבצע תרגילי חינוך עם המאלף גם  בבית ולא רק במתקן אילוף או בחצר ייעודית אצל המאלף.

מלבד התרגילים שיבצע המאלף עם הכלב, חשוב מאד לשמור על שגרת אימונים על פי הנחיות המאלף גם לאחר שייפרדו דרכיכם. במידה ותקפידו על תנאי האימון בתקופת זמן שנקבעה על ידי המאלף (המתארכת ככל שגילו של הכלב עולה) כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהג'קוזי שלכם בטוח ולא יאונה לו כל רע.

לסיכום, צירופו של חבר חדש למשפחה שלכם לא צריך לגרום לכם לוותר על ההנאה של טבילה מפנקת בג'קוזי הביתי שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לשים לב לכמה כללי יסוד שיהפכו את הג'קוזי והכלב שלכם לבני בית שווים שחיים בשלווה (יחסית) זה עם זה.