חמישה טיפים להתקנת ג'קוזי בחצר

תאורה מדהימה לג'קוזי לגינה הוטספרינג

יצירת גן עדן קטן מחוץ לביתכם על ידי רכישת ג'קוזי לחצר יכולה להיות חלק חשוב ומרגש בחוויית הקניה שלכם. לפני שאתם רוכשים ג'קוזי, כדאי לכם למצוא את המיקום המושלם עבורו – כדי שתוכלו לשלב אותו בהצלחה עם החצר שלכם ולהפיק ממנו את מירב ההנאה. הכנו עבורכם חמישה טיפים בנושא. 

1. נוחות מעל הכל

לפעמים מפתה למקם ג'קוזי בנקודה המרוחקת והנסתרת ביותר בגינה, לשם פרטיות. אך אם אתם רוצים להפיק את מירב היתרונות מג'קוזי לחצר, ולהשתמש בו לעיתים קרובות ככל האפשר, כדאי למקם אותו קרוב יותר אל פתח הבית (מאחור או מקדימה – מה שנוח לכם). ככל שקטן המרחק בין הבית לג'קוזי שלכם – עולה הסבירות שתשתמשו בג'קוזי לעיתים קרובות ותשלבו אותו בשגרת יומכם.

בנוסף, נסו לחשוב על מה תדרכו בדרך אל הג'קוזי. ייתכן למשל שבקיץ מאוד נעים לדרוך על דשא רך, אך זכרו שבחורף הדשא הנ"ל יהיה רטוב ובוצי, וילכלך את נעליכם בדרך אל הג'קוזי! (שלא לדבר על כך שהדשא יכנס אל המים ביחד אתכם וילכלך אותם…). לכן – ג'קוזי בחצר כדאי למקם סמוך לשביל הליכה מוכן – או ליצור שביל כזה במיוחד עבורו, בצורה דקורטיבית כמו בתמונות הבאות:

Source: houzz.com via Kim on Pinterest

2. אחיזה גדולה

חשוב לשים לב למשטח שעליו תמקמו את הג'קוזי, היות והג'קוזי עומד להישאר שם שנים רבות. מומלץ למקם ג'קוזי על אבני מרצפות, לבנים, חצץ מהודק או משטח בטון. כמובן שלא כדאי למקם ג'קוזי על אבנים מתנדנדות, או על דק עץ דקיק, למשל. אפרופו אחיזה יציבה, כאשר רוכשים ג'קוזי לגינה או לבית, כדאי מאוד להתקין מדרגות קטנות שיסייעו לכם להיכנס אל הג'קוזי ולצאת ממנו בצורה בטוחה ונוחה.

כדאי לכם להתאים את המדרגות, מבחינת החומר והעיצוב, למראה הכללי של הג'קוזי. אפשר גם לבנות מדרגות כחלק אינטגרטיבי מהמתקן הכללי בו מונח הג'קוזי, כמו בתמונה:

Source: pin4fun0117.blogspot.com via  K & on Pinterest

3. זהירות מדבורים ויתושים

אף אחד לא אוהב שדבורים ויתושים מזמזמים מעל ראשו, ובטח לבטח שלא כאשר הוא בג'קוזי. לכן, חשוב מאוד לבחור צמחים מתאימים לשתילה מסביב לג'קוזי. נכון שפרחים ריחניים עושים רושם מצוין והם נעימים לאף ולעיניים – אבל הם מושכים חרקים רבים בעונות הקיץ!

כדאי להקיף ג'קוזי לא רק בצמחים אשר אינם מושכים חרקים, אלא גם בצמחים אשר יש להם ממש יכולת לדחות חרקים – כמו גרניום, לוונדר ורוזמרין. צמחים אלו הם גם יפים וריחניים, וגם יחסכו לכם את השימוש בדוחי יתושים כימיקלים מזיקים. טיפ קטן שלנו הוא לקחת כמה ענפים מאחד מהשיחים הנ"ל או מכמה מהם, לצרור אותם בגומייה ולהוסיף למי הג'קוזי. העלים יגרמו למים להעלות אדים ריחניים וישחררו בהם חומרים מרגיעים ומבריאים.

4. אפשר קצת פקטיות, בבקשה?

אם אתם רוכשים ג'קוזי לחצר, אל תסתפקו בהצבת הג'קוזי בנקודה נסתרת- הוסיפו גם גדר כלשהי, להעצמת אפקט ההתבודדות והשקט. גדרות במבוק למשל הן בעלות מראה טבעי ונעים, והן יכולות ממש להוסיף למראה הכללי של הגינה.

גם גדר חיה היא פתרון מצוין אשר יספק לכם גם צל- אך שימו לב שהעצים דורשים טיפול והשקיה. התקנת גזיבו אף היא היא פתרון מוצלח ופופולרי.

Source: calibamboo.com via sonja on Pinterest

5. עד כמה אנחנו אוהבים גשם?

אין כמו לשכב בג'קוזי לוהט ולשמוע את הגשם יורד. אבל אם הגשם הולך למנוע מכם להיכנס לג'קוזי – זו כבר בעיה.

התקינו גגון או גזיבו מעל הג'קוזי שלכם. כך תוכלו להינות ממנו בכל ימות השנה.

בהצלחה!